Opening nieuw museumjaar & nieuwe expositie

• door

Het museumjaar 2024 staat in het Educatorium in het teken van Aardrijkskunde. Het thema is dan ook ‘Thuis in de wereld’. Heerlijk is het om te zien hoe een deel van het schoolmuseum met kaarten, globes, methodes en nog veel meer de sfeer uitademt van het vak Aardrijkskunde. Tijdens de opening van deze expositie werden al de bekende plaatsen opgesomd, die deze ‘oud leerlingen’ vroeger moesten leren.  Let op, deze expositie is zeker niet alleen voor de senioren, maar zeker ook voor jongeren. Met eenvoudige proefjes en opdrachten kunnen kinderen en natuurlijk ook volwassenen bezig zijn met klimaatverandering, kaartlezen, of zelf een zonnewijzer en kompas maken.

Gezelligheid
Het Schoolmuseum Ootmarsum, het Educatorium draait op vrijwilligers. Zonder kan het museum niet bestaan. Uiteraard waren ze tijdens de opening ook uitgenodigd en het was fijn te zien dat ze genoten van de openingsmiddag.

𝗘𝗿 𝗶𝘀 𝘃𝗼𝗹𝗱𝗼𝗲𝗻𝗱𝗲 𝘁𝗲 𝘇𝗶𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝘁𝗲 𝗯𝗲𝗹𝗲𝘃𝗲𝗻🧐
Vele ‘ouderwetse’ kaarten van Nederland en de rest van de wereld. Een legpuzzel met de provincies van Nederland trok veel belangstelling tijdens de opening. Waarom? De puzzelstukjes werden onder de aanwezigen verdeeld en er werd geacht de puzzel op te zoeken en weer compleet te maken. 𝗪𝗶𝘀𝘁 𝗷𝗲 𝗱𝗮𝘁 je zelfs op de foto kunt met de wereldkaart?✨🦋 De nieuwe expositie heet ‘𝗧𝗵𝘂𝗶𝘀 𝗶𝗻 𝗱𝗲 𝘄𝗲𝗿𝗲𝗹𝗱’, een reis door de aardrijkskunde‼️‘️