12-03-2020 | Expositie 75 jaar bevrijding in Schoolmuseum Ootmarsum

In het schoolmuseum Educatorium Ootmarsum is een prachtige expositie te zien van de schoolplaten van de illustratoren Jetses en Isings. Deze expositie “ Jetses en Isings, meesterlijke schoolplaten” is het hele jaar 2020 te bezichtigen. Naast deze bijzondere expositie schenkt het schoolmuseum ook aandacht aan de viering van 75 jaar bevrijding. In het museum is een speciale expositie ingericht, waarbij bijzondere aandacht wordt besteed aan een aantal gebeurtenissen in Ootmarsum tijdens de oorlogsjaren, zoals o.a. de moord op de familie Menco, de oorlogsslachtoffers Joosten en Wortelboer, het bombardement op het Bergplein en de viering van de bevrijding. De expositie is in tegenstelling tot andere oorlogsexposities in Ootmarsum wel over een langere periode te bezoeken. De expositie wordt geopend op 21 maart en zal te bezoeken zijn tot en met 31 mei. Heel bijzonder is dat het museum op 4 april van 15.00 uur tot 19.00 uur gratis te bezoeken . Ook op 5 mei van 13.00 uur tot 17.00 uur is dat het geval. De bezoeker kan dan ook genieten van alles wat het museum over onze onderwijshistorie te bieden heeft. Een vrije gift wordt wel heel erg op prijs gesteld.