08-03-2016 | Unieke schilderijen paasgebruiken Ootmarsum

Het Schoolmuseum Ootmarsum heeft onverwachts de beschikking gekregen over een viertal schilderijen van de schilder Simon Drost.

Alle vier schilderijen beelden de paasgebruiken uit, zoals het vlögglen en het paasvuur.

Vanaf zaterdag, 12 maart tot en met Pasen zijn ze bij het normale bezoek te bezichtigen in het Schoolmuseum aan de Keerweer in Ootmarsum.

Tijdens het vlöggelen zullen de schilderijen zichtbaar opgesteld staan als er om de stiepel van het schoolmuseum gevlöggeld wordt, zodat iedereen die vlöggelt de schilderijen kan bewonderen.

Na Pasen worden de schilderijen opgeborgen in het depot van het schoolmuseum. In de toekomst zullen ze geschonken worden aan het Stadsmuseum Ootmarsum, als dat ooit gerealiseerd wordt.